Valmis uuringu "Helikeskkonna mõju tarbijakäitumisele jaekaubanduses" lõpparuanne.
Uuringu eesmärk
Eesmärk on välja selgitada millised helid samastuvad (assotsiatseeruvad) värske kala ja mereandide kalaleti tootegrupiga, kuidas loodud helikeskkond mõjutab külastajate meelsust, viibimisaega (viibeaega), impulssostude valmidust ja kogetud rahuolu. Küsitluse tulemusi võrreldakse poe müügitulemustega, et leida seos helikeskkonna mõjuga. Uuringus kasutatakse ka kontrollpoodi, et välistada muud mõjutegurid nagu hinnapakkumised, tootevaliku muutused, soodustusperioodid ja muud poespetsiifilised näitajad. Uuringus kasutatakse ka kontroll ajaperioode, et võrrelda poodide omavahelist müügierisust ja täpsemalt tuvastada helikeskkonna mõjutegur.
Järeldused
Uuringu tulemuste põhjal saab autor väita, et assotsiatseeruvad helid POP-helikeskkonnas loovad positiivse reaktsiooni külastajates ja nende viibeaeg pikeneb. Arvestades tootegrupi eripära ei mõjutanud viibeaeg oluliselt impulssostude osakaalu ja müügitulemusi. Uuringu tulemustele tuginedes koostas autor tarbijaprofiili, et kirjeldada keskmisi külastajate tunnuseid.
Töö teostaja:
Esko-Timo Tullus
Eskil OÜ 2025